Mediatheek
Het groene kantoor - Marieke Schoenmaeckers
Duurzaam ondernemen is een punt waar de stakeholders van bedrijven en non-profitorganisaties steeds meer belang aan hechten, of dat nu de medewerkers, klanten of leveranciers zijn. Het is het visitekaartje van je organisatie en dus een belangrijk onderdeel van je merk! Bovendien is het geen luxe, maar pure noodzaak. Over tien jaar bestaan er geen bedrijven meer die zonder duurzame strategie opereren.
Cradle to Cradle - Michael Braungart en William McDonough
Challenges the concept that industry must inevitably damage the natural environment as it argues that products should be designed so that after their useful life they provide nourishment for something else--as biological nutrients that safely reenter the environment or as technical nutrients that circulate within closed-loop industrial circles.
In het oog van de orkaan - Jan Rotmans
Dit boek overstijgt boeken over verandermanagement. Koplopers en kantelaars winnen het van achterblijvers en remmers. De beweging van onderop is invloedrijker dan de reactieve gevestigde orde van bovenaf. De oude waarden zoals korte termijn economisch rendement, efficiëntie en groei hebben een systeemcrisis veroorzaakt. Toekomstbestendige waarden zijn maatschappelijk en ecologisch rendement, kwaliteit, vertrouwen en welzijn.
Nooit af - Martijn Aslander
In de categorie omdenken geeft Martijn Aslander een boeiend inzicht en overzicht van nieuwe samenwerkingsvormen, technologieën en verdienmodellen. Niet langer een make, take, waste productie- en consumptiecyclus maar een systeem van overvloed dat begint bij duurzaam ontwerp tot en met een fundamenteel ander duurzaam waardensysteem dat zich voortdurend aanpast aan nieuwe omstandigheden.