top of page

Mediatheek

Zaken doen in de nieuwe economie - Marga Hoek

De vraag die iedere ondernemer anno 2013 op de lippen brandt: hoe verdien je als ondernemer je geld in een nieuwe duurzame economie? Marga Hoek geeft met Zakendoen in de Nieuwe Economie het langverwachte antwoord.

Het groene kantoor - Marieke Schoenmaeckers

Duurzaam ondernemen is een punt waar de stakeholders van bedrijven en non-profitorganisaties steeds meer belang aan hechten, of dat nu de medewerkers, klanten of leveranciers zijn. Het is het visitekaartje van je organisatie en dus een belangrijk onderdeel van je merk! Bovendien is het geen luxe, maar pure noodzaak. Over tien jaar bestaan er geen bedrijven meer die zonder duurzame strategie opereren.

Cradle to Cradle - Michael Braungart en William McDonough

Challenges the concept that industry must inevitably damage the natural environment as it argues that products should be designed so that after their useful life they provide nourishment for something else--as biological nutrients that safely reenter the environment or as technical nutrients that circulate within closed-loop industrial circles. 

Blauwe Economie - Gunther Pauli

Door te kijken naar de wijze waarop organismen zijn gevormd en functioneren, kunnen we oplossingen formuleren voor echt duurzaam produceren en consumeren. 

Semco stijl - Ricardo Semler

Bij Semco werken ze in Semco-stijl: een nieuwe, menselijke, productieve, stimulerende en in alle opzichten lonende manier van werken. Semco-stijl inspireert en daagt uit tot een nieuwe manier van werken, zonder vaste werktijden, bedrijfskleding en andere verplichtingen.

In het oog van de orkaan - Jan Rotmans

Dit boek overstijgt boeken over verandermanagement. Koplopers en kantelaars winnen het van achterblijvers en remmers. De beweging van onderop is invloedrijker dan de reactieve gevestigde orde van bovenaf. De oude waarden zoals korte termijn economisch rendement, efficiëntie en groei hebben een systeemcrisis veroorzaakt. Toekomstbestendige waarden zijn maatschappelijk en ecologisch rendement, kwaliteit, vertrouwen en welzijn.

Nooit af - Martijn Aslander

In de categorie omdenken geeft Martijn Aslander een boeiend inzicht en overzicht van nieuwe samenwerkingsvormen, technologieën en verdienmodellen. Niet langer een make, take, waste productie- en consumptiecyclus maar een systeem van overvloed dat begint bij duurzaam ontwerp tot en met een fundamenteel ander duurzaam waardensysteem dat zich voortdurend aanpast aan nieuwe omstandigheden.

Please reload

bottom of page